Haber
2013-09-09 12:21:58
Şanlıurfa’nın Öğretmen Açığı Ancak Pozitif Ayrımcılıkla Giderilebilir

 

Ne yazık ki, her yıl Eylül ayı geldiğinde eğitim sorunlarının başında gelen öğretmen açığının giderilmesi ile ilgili, umutlanmak ve hayal kırıklığı duygularını art arda yaşamak bizleri derinden yaralıyor. 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk atama yolu ile atanacak öğretmen sayısının 40 bin olması, önceki yıllarla kıyaslandığı zaman iyi rakam gibi görünse de, Bakanlığın kapısında bekleyen atanamayan öğretmen sayısıyla kıyaslandığında hiçbir çareye merhem olamayacağı açıktır. Bununla birlikte alınacak 40 bin öğretmenin illere dağılımı planlanırken İstanbul ile beraber en büyük sayısının Şanlıurfa’ya ayrılması da görüntü de sevindirici olsa da, gerçekte hiçbir ihtiyacımızı karşılamayan bir planlamadır. Nüfusu 15 milyonu bulan dünya kenti İstanbul’da öğretmen açığının 9 bin sınırında olmasına karşılık, Şanlıurfa’daki açığın 10 binin üzerine çıkması durumun vahametini gözler önüne sermek için yeterlidir. Kaldı ki, komşu illerimiz Mardin, Diyarbakır, Adıyaman ne Gaziantep’in öğretmen açığının da yüzlü veya binli rakamlarla ifade edilmesi de “Şanlıurfa’yı kim ve neden görmezden geliyor?” sorusunu akıllara getirmektedir. Biri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı olmak üzere iktidar partisinden 10 milletvekiline sahip bir ilin bu sorununu bugüne kadar çözmemesi izah edilemeyecek bir ayıptır.

Milli Eğitim Eski Bakanı Ömer Dinçer’in Şanlıurfa’nın derslik açığını azaltmak için 260 okul projesini yatırım planının içine alınması, derslik sorununu tamamen çözmese de sınıf öğrenci mevcutlarının az da olsa düşürülmesi adına sevindirici bir durumdur. Ancak bu dersliklerin yapılması öğretmen açığını şimdiki açığın üzerine çıkaracağından, eğitim camiasında neredeyse acaba yapılmasa daha mı iyi olurdu ironilerine sebep olmaktadır. İkili öğretim yapan okullarda her dersliğin iki öğretmen açığı demek olduğu hesaba katılırsa, önümüzdeki iki yıl içerisinde yapılması planlanan 5226 dersliğin 10 bin öğretmen açığı anlamına geldiği unutulmamalıdır.

 

Eğitim-Bir-Sen genel merkezinin Bakanlığa ek öğretmen ataması talebinde bulunmasıyla birlikte, biz de genel merkezimizle bundan sonra yapılacak her atama döneminde Şanlıurfa’ya pozitif ayrımcılık yapılması için gerekli çalışmaların hızlandırılması talebinde bulunduk. Birkaç yıl yüklü kontenjan ayrılırsa ilimizin rahata kavuşacağı günlerden bahsetmek daha kolay olacaktır. Aksi halde okullarımızın yarısı hiçbir güvencesi olmayan, mutsuz ücretli öğretmen uygulaması ile umutlarını bir sonraki yıla erteleyecektir.Şanlıurfa için pozitif ayrımcılığın yanında, sendika olarak yıllardan beridir dillendirdiğimiz kalkınmada öncelikli illerde görev yapan eğitim çalışanlarına bu bölgelerde görev yapmayı teşvik edecek formüllerin hayata geçirilmesi kalıcı çözümlerin anahtarı olacaktır.

 

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen